راهکار هوشمندانه برای افزایش مهارت در فتوشاپ


Dj sAyyAD

وبلاگی متفاوت بادبدی متفاوت

همین طور که در زیر مشاهده می کنید، حداقل 10 روش برای بهبود موثر مهارت های شما در فتوشاپ، با استفاده از منبع قابل دسترس اطراف، وجود دارد.


1. دنبال کردن دستورالعمل ها
باید در دنبال کردن دستورالعمل هایی که در آموزش های مختلف وجود دارد جسور و کوشا باشید. این کلید دست یابی به نتایج مناسب و مطلوب در فتوشاپ است. ممکن است شما چند مهارت مختلف داشته باشید که با اطلاعاتی که در آموزش ذکر شده است همخوانی داشته باشد، اما بهتر است دقیقا همان دستورالعمل ذکر شده را دنبال کنید. این دستورات مسیرهای منطقی است که از ابتدای آموزش تا رسیدن به نتیجه نهایی شما را در مسیری مناسب و صحیح برای رسیدن به خط نهایی قرار می دهد.

2. تحقیقات خود را انجام دهید
اگر از روش هایی که در یک آموزش خاص بکار برده شده است راضی نیستید، توصیه می کنیم برای یافتن راه مناسب به تحقیق و جستجو بپردازید. اینترنت منبع با ارزشی از راهنمایی است که بر اساس تجارب شخصی افراد گردآوری شده اند. شما می توانید از طریق این آموزش ها نکات زیادی در مورد موضوع مورد نظر خود پیدا کرده و آنها را به صورت عملی در هنگام طراحی با فتوشاپ بکار ببرید.

 

 

3. تمرین، تمرین و تمرین
مهارت هایی که شما در زمینه کار با فتوشاپ یاد می گیرید بر پایه تمرین هستند. اگر شما اصول و مبانی را در کار شخصی خود اعمال نکنید، هیچ نکته خواندنی در مورد طراحی یک عنصر یا آیتم خاص وجود نخواهد داشت. تمریناتی که شما با انجام پروژه های واقعی انجام می دهید بسیار با ارزش و گرانبها هستند. این تمرینات مهارت و توانایی شما را در انجام اوناع مختلف کارها و پروژه ها ارتقا می بخشد. سایت
Google
بهترین راه برای پیدا کردن آموزش های فتوشاپ است.

4. بازدید از وب سایت های آموزشی فتوشاپ
از وب سایت های آموزشی که اطلاعات تئوری و عملی کاملی در مورد فتوشاپ در اختیار شما قرار می دهد بازدید کنید. گروه
Collis فهرستی از وب سایت هایی را که با این هدف فعالیت می کنند را در اختیار شما قرار داده است. این وب سایت ها عبارتند از PhotoshopStar و Tutorial 9 و Tutorial Dog و PS Hero و PhotoshopGUIDesign و Abduzeedo و Digital Grin و Worth1000. وب سایت های PhotoshopTutorials.ws و PSDFAN نیز در زمینه بهبود و ارتقاء مهارت های کاربران برنامه های آموزشی و راهکارهای مناسبی در اختیار خوانندگان خود قرار داده اند که البته همگی به زبان انگلیسی هستند و توصیه ما مراجعه به قسمت آموزش های فتوشاپ در سایت persiangfx.com است که آموزش های مفیدی به زبان فارسی در آنجا وجود دارد.

5. بکاربردن تئوری هایی که یاد گرفته اید

کار کردن با برنامه فتوشاپ به گونه ای است که کاربر بعد از مدتی به این باور و نتیجه می رسد که باید هر چیزی را که می خواند به طور عملی آن را تمرین و تجربه کند. شما هچنین با کار کردن با این برنامه به انعطاف پذیری می رسید و سعی می کنید قوانین و تئوری ها را آزمایش و اجرا کنید به این امید که مطلب جدیدی به دانش و اندوخته های عملی شما افزوده شود. تمرین سناریویی به شما کمک می کند تا توانایی ها و مهارت خود را در یادگیری ترفندهای تجاری بالا ببرید. وقتی مهارت شما در فتوشاپ رشد پیدا کرد، خواهید فهمید که برخی از راه حل ها را می توان با تمرین و تجربه بدست آورد تا پرداختن صرف به اصول تئوریک یک برنامه.

 


6. یادگیری مبانی و اصول اولیه
یک راه کار خوب برای غلبه بر چالش ها و سختی های فتوشاپ کار کردن با مبانی و پایه های اصلی است. قبل از اینکه به سراغ یادگیری تکنیک های پیشرفته بروید بهتر است ابتدا در تکنیک های اولیه استاد شوید. آنها گذر از یک مرحله به مرحله دیگر را به مرور زمان آسان تر می کنند. وب سایت هایی وجود دارند که به شما کمک می کنند تا این مبانی را یاد بگیرید.
Elite by Design برنامه هایی تدارک دیده است که به افراد یاد می دهد چگونه از فتوشاپ به طرز صحیح و دست استفاده کنند. این وب سایت در ابتدا به آموزش واسط ها و کلیدهای میانبر می پردازد. ممکن است این مطالب خشک و حوصله سر بر باشند اما به دانش آموزان کمک می کنند تا به خوبی از عهده موقعیت های پیچیده برآیند. که معادل فارسی یا به عبارتی برای کاربران فارسی زبان همان آموزش های مقدماتی فتوشاپ که زیر مجموعه آموزش فتوشاپ در سایت پرشین جی اف ایکس است توصیه می شود.

 

7. استفاده از جلسات و دوره های تمرینی ضمیمه برنامه
سعی کنید از آموزش هایی که همراه برنامه است استفاده کنید چون آنها برای همان برنامه خاص انتخاب شده اند و به گونه ای نوشته شده اند که برای یادگیری مناسب و مساعدند. برای مثال هدف شما باید این باشد که همه آموزش هایی که پیشنهاد شده است را انجام دهید سپس باید مطمئن شوید که در موقعیتی قرار گرفته اید که بیشتر کارهای اولیه و اصولی مربوط به برنامه را کاملا فراگرفته اید و به خوبی می توانید از عهده آنها برایید. اما اگر مشکلی با این آموزش داشته باشید حتما شکافی و مشکلی را که در رابطه با آن مهارت وجود دارد را احساس خواهید کرد.

8. شرکت کردن در بلاگ ها و فروم ها
عضویت و شرکت کردن در فروم ها و بلاگ هایی که در آنها در مورد آخرین تکنولوژی های فتوشاپ بحث می شود راهکار بسیار خوبی است. آنها چشم اندازه های با ارزشی در رابطه با نحوه ارتقای مهارت های شما در این برنامه در اختیارتان قرار می دهند. همچنین انتقادهای سازنده ای از طراحان دیگر دریافت می کنید در نتیجه دورنماو چشم انداز متفاوتی نسبت به کاری که قصد انجام آن را دارید بدست خواهید آورد.

 

9. تبادل و به اشترک گذاشتن اطلاعات
سعی کنید اطلاعات و دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. یعنی شما با آموزش و انتقال اطلاعات خود به دیگران بهتر می توانید مهارت های خود را بهبود دهید و نیز تمرین خوبی برای شما خواهد بود. این در مورد فتوشاپ نیز صادق است. اگر شما زمانی را به نوشتن یک بلاگ و یا فروم اختصاص دهید و مطالب را که تا کنون یاد گرفته اید را در آن قرار دهید، مطمئنا در آن زمینه و آن موضوع متخصص و خبره می شوید. بلاگ بازخوردهایی را که می تواند برای بهبود و ارتقاء دانش و مهارت شما مفید باشد را جذب می کند.

10. هنگام کار کردن یادداشت برداری کنید
هنگامی روی پروژه های فتوشاپ کار می کنید، از فرایندهایی که در طول کار انجام می شود یادداشت برداری کنید. این کار کمک می کند مراحل هر آنچه در طی تکمیل پروژه اتفاق می افتد مشخص باشد. مزیت دیگر این کار این است که نکات مهمی که برای ساخت یک پروژه فتوشاپ لازم است را به صورت مکتوب در اختیار دارید. این مطالب برای مبتدیان مانند یک کتاب تجدید چاپ شده است. اگر به مصالبی که در این یادداشت ها نوشته شده است اطمینان ندارید، توصیه می کنیم به بازخوردهای افرادی که در زمینه فتوشاپ تجربه بیشتری دارند توجه کنید، آنها به شما کمک می کنند تا شکاف ها و اشکالات را به خوبی برطرف کنید.

منبع : پرشین جی اف ایکس


نوشته شده در دو شنبه 30 بهمن 1391برچسب:,ساعت 9:16 توسط صیادپورعبدال نرگی| |


Power By: LoxBlog.Com